Diumenge, 10 d'octubre a les 11 h
Ciutat ibèrica de Kum-Castellet de Banyoles
Activitat gratuïta.
Reserva prèvia necessària a reservesmonuments.acdpc@gencat.cat.
Hora: 11 h
En el marc de les Jornades Europees del Patrimoni, us proposem una visita guiada amb servei d’interpretació en llengua de signes catalana (LSC) al Castellet de Banyoles de Tivissa.
El Castellet de Banyoles és una ciutat ibèrica de la tribu dels ilercavons situada a uns dos quilòmetres al nord-est del poble de Tivissa, a la comarca de la Ribera d’Ebre.
Les troballes arqueològiques que s’hi han fet, d’una importància excepcional, constitueixen l’anomenat tresor de Tivissa. L’any 1912 s’hi va trobar un conjunt d’arracades, braçalets, anells i un petit tresor de vint-i-nou monedes. Posteriorment, l’any 1925, hi va aparèixer una figura d’una parella de bous de bronze i, entre els anys 1927 i 1928, s’hi va produir la troballa més important, consistent en quatre pàteres de plata daurada, onze vasos d’argent i dos collarets de plata que formen un conjunt de peces votives ibèriques. Les peces, datades al segle III aC, són la millor mostra d’orfebreria ibèrica que es conserva a Catalunya.
Més informació sobre les Jornades Europees del Patrimoni 2021: http://patrimoni.gencat.cat/jep2021
accessibilitat | avis legal i privacitat | política de galetes | © Departament de Cultura 2018 Agència Catalana del Patrimoni Cultural