Els còctels d'experiències de la 2a Jornada Patrimoni i Escola van presentar col.laboracions entre escoles i museus de Catalunya tenint en compte:
Realitat. Les activitats educatives patrimonials representen un valor educatiu per se, ja que posen en contacte l’alumnat amb la realitat històrica, arqueològica, natural, artística, etc., un dels eixos del nou currículum.
Competències. El currículum del Departament d’Ensenyament planteja, com a una de les seves finalitats principals, Consolidar el treball per competències a l’escola. És obligat doncs, que les activitats educatives patrimonials hi estiguin en sintonia.
Col·laboració. Si l’èxit educatiu de les activitats dels equipaments patrimonials s’ha de basar en l’aprofitament de la realitat que els equipaments ofereixen i en l’alineament amb el currículum per competències, és obligat que el seu disseny sigui fet en col·laboració entre els tècnics dels equipaments i els docents dels centres docents.
Documents:
- El Museu a l'escola, una experiència innovadora dins del Programa Magnet, Institut Català de Paleontologia Miquel Crussafont i l'Escola Pública Samuntada de Sabadell
- El Museu a l'escola, una experiència innovadora dins del Programa Magnet, Institut Català de Paleontologia Miquel Crussafont i l'Escola Pública Samuntada de Sabadell
- La didàctica al servei de la museografia i viceversa. INS Muntaner i MMACA.
- Confluències entre museu i escola. Els projectes interdisciplinaris al MAMT.
- Connectem amb... Museu, escola, barri. Museu de les Ciències Naturals de Barcelona i Escola pública Catalònia de Barcelona.
- El museu entra a l'escola, Museu Episcopal de Vic i l'Escola Pública Joan XXIII de Balenyà
- Aprenentatge, comunitat i patrimoni: experiència pilot d'aprenentatge-servei al MAC, Museu d'Arqueologia de Catalunya i l'Escola Joan Pelegrí de Barcelona