Experiències de treball col.laboratiu entre equipaments i escoles | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Experiències de treball col.laboratiu entre equipaments i escoles

Es van presentar tres experiències de treball col.laboratiu entre equipaments i escoles. Vam aprendre lliçons i bones pràctiques a extreure del treball realitzat per els següents equipaments.

  1. El projecte Gerunda Romana . Un exemple d'èxit de la col.laboració entre els serveis educatius del Museu d'Arqueologia de Catalunya-Girona i la comunitat educativa escolar de Girona. A càrrec de Lada Servitja, tècnica de difusió i serveis educatius del MAC-Girona, i de Gerard Carrión, catedràtic de Física i Química de Secundària.
  2. El projecte Tàndem del Museu Nacional d'Art de Catalunya i l'Escola Miquel Bleach de Barcelona. Quan l'equipament patrimonial lidera el procés de canvi de l'escola. A càrrec de Teresa González, Cap de Servei Educatiu del MNAC i d'Esther Fuertes, mestra i tècnica del mateix Servei.
  3. El Consell dels savis. Una activitat d'història viscuda construïda en base als interessos dels alumnes. A càrrec de Francesc Cardona, tècnic d'Acció cultural i Educativa del Museu d'Història de Catalunya, i de José Maria Hervás, professor d'història de batxillerat a l'Institut Miquel Martí i Pol de Cornellà de Llobregat.