L’experiència immersiva arriba als centres que ho han sol·licitat i, durant tres dies, tot l’alumnat de primer cicle de secundària pot gaudir d’una experiència única de 25 minuts. A partir de la realitat virtual en moviment (RVFR), podran desplaçar-se lliurement per l’espai i interactuar amb l’entorn virtual en una experiència individual i, alhora, en sincronia amb companys i companyes, en el mateix espai i en temps real.
Un viatge al passat que es fa possible gràcies a la reconstrucció de tots els espais del monument en el moment històric establert per l’experiència.
Al llarg d’aquests tres dies en què l’experiència immersiva està al centre, podran acollir-s’hi tots els grups classe de primer cicle de secundària. Per assegurar una experiència més bona, s’assignarà una franja horària a cada grup classe i es dividirà el grup en dos equips. Un equip viurà l’experiència mentre l’altre descobreix què és Els ulls de la història. L’experiència didàctica amb l’equip de mediació del projecte.
Un viatge al passat que es fa possible gràcies a la reconstrucció de tots els espais del monument en el moment històric establert per l’experiència.
Al llarg d’aquests tres dies en què l’experiència immersiva està al centre, podran acollir-s’hi tots els grups classe de primer cicle de secundària. Per assegurar una experiència més bona, s’assignarà una franja horària a cada grup classe i es dividirà el grup en dos equips. Un equip viurà l’experiència mentre l’altre descobreix què és Els ulls de la història. L’experiència didàctica amb l’equip de mediació del projecte.
- Al llarg d’aquesta aventura virtual, els grups aniran superant diversos reptes de manera simultània i conjunta. Exploraran el metavers creat gràcies a la reproducció digital del monument i la interacció que permet la realitat virtual.
- Sempre amb l’acompanyament de l’equip de mediació, les persones que acolliran cada grup i els ajudaran a situar-se al metavers.
- Els reptes que l’alumat anirà superant al llarg del relat estaran vinculats amb la informació adquirida en la sessió prèvia de descoberta i, a partir d’aquest coneixement, podran avançar i, alhora, comprendre tota una sèrie de continguts.
- L’aplicació de nous discursos, pensats per als joves, asseguren el rigor, l’adequació al currículum educatiu i també el gaudi i l’empatia i, per tant, el record a llarg termini de tot aquest coneixement nou.
- La proposta acaba amb un petit qüestionari interactiu que s’integra de manera molt orgànica a l’experiència que permetrà avaluar de manera breu i simple el nivell de comprensió del que ha viscut l’alumnat.