Coordinador de l’ATLAS Cultural Tourism Research Project i professor de la Universitat de Breda
Greg Richards és professor de placemaking i esdeveniments a la Universitat de Breda i professor d’estudis del lleure a la Universitat de Tilburg, als Països Baixos. Ha estudiat la relació entre turisme i cultura en moltes zones diferents del món i és el coordinador del projecte ATLAS de turisme cultural. Entre les seves publicacions recents hi ha el SAGE Handbook of New Urban Studies (Manual de nous estudis urbans) (2017) i Small Cities with Big Dreams: Creative Placemaking and Branding Strategies.
TURISTES CULTURALS: PERFILS, MOTIVACIONS I ACTIVITATS
Aquesta conferència tracta sobre les darreres recerques en turisme cultural per traçar el perfil de les persones que consumeixen cultura al lloc de destinació i hi interactuen. A partir dels estudis del projecte ATLAS de recerca en turisme cultural i l’informe recent de l’Organització Mundial del Turisme sobre sinergies entre cultura i turisme, analitzarem les motivacions i els elements impulsors del turisme cultural i les diferents maneres com conflueixen i interactuen amb la cultura. Concretament, ens centrarem en les tendències recents en relació al consum de cultura «local» i «quotidiana» que actualment afavoreix estils més integrats de turisme cultural. La qüestió bàsica que es planteja és si encara podem parlar del turisme cultural com un segment de mercat coherent, o si la fragmentació evident que ha experimentat durant els darrers anys ha fet que cada cop sigui més difícil identificar "el turista cultural".
Greg Richards és professor de placemaking i esdeveniments a la Universitat de Breda i professor d’estudis del lleure a la Universitat de Tilburg, als Països Baixos. Ha estudiat la relació entre turisme i cultura en moltes zones diferents del món i és el coordinador del projecte ATLAS de turisme cultural. Entre les seves publicacions recents hi ha el SAGE Handbook of New Urban Studies (Manual de nous estudis urbans) (2017) i Small Cities with Big Dreams: Creative Placemaking and Branding Strategies.
TURISTES CULTURALS: PERFILS, MOTIVACIONS I ACTIVITATS
Aquesta conferència tracta sobre les darreres recerques en turisme cultural per traçar el perfil de les persones que consumeixen cultura al lloc de destinació i hi interactuen. A partir dels estudis del projecte ATLAS de recerca en turisme cultural i l’informe recent de l’Organització Mundial del Turisme sobre sinergies entre cultura i turisme, analitzarem les motivacions i els elements impulsors del turisme cultural i les diferents maneres com conflueixen i interactuen amb la cultura. Concretament, ens centrarem en les tendències recents en relació al consum de cultura «local» i «quotidiana» que actualment afavoreix estils més integrats de turisme cultural. La qüestió bàsica que es planteja és si encara podem parlar del turisme cultural com un segment de mercat coherent, o si la fragmentació evident que ha experimentat durant els darrers anys ha fet que cada cop sigui més difícil identificar "el turista cultural".