Director executiu de l’Agència Catalana de Turisme
Patrick Torrent és llicenciat en psicologia de les organitzacions per la Universitat de Barcelona i llicenciat en dret per la UNED, amb formació en direcció de màrqueting per ESADE i en direcció de sistemes d’informació per Master Associates.
Inicià la seva carrera professional en el sector financer (”la Caixa” i Banc de la Petita i Mitjana Empresa), i des de l’any 1990 desenvolupa la seva activitat en el sector turístic. Primer, entre el 1990 i el 2001, al RACC, va crear i organitzar la línia de negoci de turisme i oci (agència minorista, majorista, agència 24 hores i oficina telefònica). Posteriorment, entre el 2001 i el 2005, va ser gerent i administrador a ADD Viatges Corporatius, agència especialitzada en viatges d’incentiu, convencions i congressos, propietat del grup farmacèutic Lácer.
Va ser subdirector general del Consorci Turisme de Catalunya del 2005 al 2009 i subdirector de l’Agència Catalana de Turisme des de la seva creació, l’any 2010, fins al 2013. Actualment n’és el director executiu.
Va contribuir a constituir l’Agència Catalana de Turisme i ha impulsat activament la definició de dos plans estratègics del turisme a Catalunya (2005-2010 i 2013-2016) i ha coordinat la definició del primer Pla de màrqueting turístic de Catalunya (2013-2016). Va ser secretari permanent de la Fundació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i patró entre el 2009 i el 2011.
Ha estat ponent i organitzador de diversos simposis, seminaris, jornades i fòrums dedicats al turisme i al seu màrqueting. Ha estat professor associat a la Universitat de Barcelona, ESADE, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de París-Sorbona i la Universitat de Cartagena de Indias.
Des de l’octubre del 2015 presideix, en representació de Catalunya, la xarxa NECSTouR (Network of European Region for Sustainable and Competitive Tourism) amb seu a Brussel·les, que agrupa 37 regions turístiques i 36 organitzacions associades.
Patrick Torrent és llicenciat en psicologia de les organitzacions per la Universitat de Barcelona i llicenciat en dret per la UNED, amb formació en direcció de màrqueting per ESADE i en direcció de sistemes d’informació per Master Associates.
Inicià la seva carrera professional en el sector financer (”la Caixa” i Banc de la Petita i Mitjana Empresa), i des de l’any 1990 desenvolupa la seva activitat en el sector turístic. Primer, entre el 1990 i el 2001, al RACC, va crear i organitzar la línia de negoci de turisme i oci (agència minorista, majorista, agència 24 hores i oficina telefònica). Posteriorment, entre el 2001 i el 2005, va ser gerent i administrador a ADD Viatges Corporatius, agència especialitzada en viatges d’incentiu, convencions i congressos, propietat del grup farmacèutic Lácer.
Va ser subdirector general del Consorci Turisme de Catalunya del 2005 al 2009 i subdirector de l’Agència Catalana de Turisme des de la seva creació, l’any 2010, fins al 2013. Actualment n’és el director executiu.
Va contribuir a constituir l’Agència Catalana de Turisme i ha impulsat activament la definició de dos plans estratègics del turisme a Catalunya (2005-2010 i 2013-2016) i ha coordinat la definició del primer Pla de màrqueting turístic de Catalunya (2013-2016). Va ser secretari permanent de la Fundació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i patró entre el 2009 i el 2011.
Ha estat ponent i organitzador de diversos simposis, seminaris, jornades i fòrums dedicats al turisme i al seu màrqueting. Ha estat professor associat a la Universitat de Barcelona, ESADE, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de París-Sorbona i la Universitat de Cartagena de Indias.
Des de l’octubre del 2015 presideix, en representació de Catalunya, la xarxa NECSTouR (Network of European Region for Sustainable and Competitive Tourism) amb seu a Brussel·les, que agrupa 37 regions turístiques i 36 organitzacions associades.