Sacsejades | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Sacsejades

Al igual que es sacsejen els ingredients per fer un bon còctel, les 'sacsejades' de la 2a Jornada Patrimoni i Escola ens van permetre trencar esquemes i plantejar noves mirades.

 

En la primera sacsejada ¿Quién piensa este museo que soy yo? Las pedagogías invisibles del departamento de educación. A càrrec de Lucia Sánchez, professora titular de Secundària, doctora en Didàctica de l’Expressió Plàstica i cofundadora del col·lectiu Pedagogías Invisibles es va repensar els mecanismes que els diferents departaments d'educació de museus i centres patrimonials utilitzen per dirigir-se al públic escolar. El nostre objectiu és detectar quins són les idees preconcebudes que tenim sobre com ha de ser un projecte didàctic, reflexionar sobre les possibilitats per fer una proposta de co-creació amb el centre, i planificar una activitat que ens porti a una veritable transformació educativa a través del patrimoni. 

 

La segona sacsejada Preparats, llestos… (r)evolució? La implicació de la universitat en la formació de docents, educadors i tècnics del patrimoni. A càrrec de Neus Banqué, professora de la UAB, doctora en Didàctica de les Ciències Experimentals i cofundadora de Rizoma, Educació Transferència, SL. En els darrers anys són diverses les experiències que posen en diàleg la universitat, l’escola i els equipaments patrimonials en la formació dels seus equips. Quines implicacions té aquesta relació? Hi estem preparats? La determinació de totes tres institucions esdevé un element clau per a continuar amb aquesta cursa de fons: preparats, llestos… (r)evolució?

 

 

Documents: