Jeanne Lenglet | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Jeanne Lenglet

JEANNE LENGLET

Desenvolupament empresarial a Sketchfab


Jeanne Lenglet va estudiar Administració d’Empreses a l’HEC de París i va fer un màster d’Administració d’Empreses per a Emprenedors al Babson College de Boston. És una apassionada de les noves tecnologies i les aplica de diverses maneres creatives. Fa gairebé tres anys es va unir a Sketchfab a l’equip de Nova York per participar en col·laboracions, treballar amb programari 3D i publicar en diferents plataformes per ajudar a fer créixer el seu ecosistema 3D. Fa un any, Lenglet va tornar a França i des de l’oficina de Sketchfab de París va tirar endavant el desenvolupament d’aquest projecte de negoci a Europa. Lenglet ajuda les organitzacions a crear i comunicar contingut en 3D per internet. Els seus últims clients han estat un monestir budista de Hong Kong i una companyia francesa d’airbags. Li entusiasmen les organitzacions, els productes i les experiències (3D/RV/RA) que ofereixen i inspiren canvis positius per a consumidors, productors, treballadors, el medi ambient i la societat en general. Lenglet sempre està amatent a parlar de qualsevol cosa que faci referència a aquests aspectes, i s’hi pot contactar mitjançant l’adreça electrònica jeanne@sketchfab.com.

Sketchfab: noves oportunitats per a l’ús de continguts culturals i històrics en 3D
Amb l’arribada de la tecnologia de captura en 3D, cada vegada més econòmica i fàcil d’utilitzar, el sector de les galeries d’art, biblioteques, arxius i museus (en anglès, GLAM) ha experimentat un boom en la producció de contingut cultural i històric en 3D. Com que la qüestió de com s’han de digitalitzar els objectes cada vegada és més a prop de resoldre’s, el debat se centra cada vegada més en la millor manera de fer servir aquesta rica col·lecció de models en 3D. A partir de col·laboracions àmplies i a llarg termini amb organitzacions culturals en l’àmbit 3D, la presentació de Jeanne Lenglet compartirà a través de sketchfab.com casos d’ús de contingut interactiu en 3D des dels sectors cultural i comercial a fi de servir de guia a les organitzacions i els individus en el seu viatge cap al 3D. Les persones que assisteixin a la seva presentació aprendran que el fet de crear i mantenir col·leccions amb contingut 3D ofereix un gran nombre d’oportunitats perquè les institucions que pertanyen al sector de les galeries d’art, biblioteques, arxius i museus interactuïn amb el seu públic de maneres diferents, desenvolupin iniciatives d’accés obert i obtinguin fonts d’ingressos comercials, entre altres aspectes. A més, avui dia tant les organitzacions grans com les petites poden començar a explorar aquestes possibilitats, probablement fent servir les eines i l’experiència de què ja disposen.