Art i ciència. El misteri dels colors | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Agenda cultura educació

Fitxa Tècnica

  • ESO
  • ES2
  • BA
2 hores
MUSEU D'ART DE GIRONA
972 203 834
3,30€ per alumne/a (grups de 21 a 30 alumnes)
66€ (grups de 20 alumnes o menys)
NOVETAT

Art i ciència. El misteri dels colors

El Museu d'Art de Girona proposa aquesta visita-taller a l'alumnat d'educació secundària i batxillerat.

A les sales del Museu ens aproparem als colors, veurem com es preparen a partir dels pigments, des de molt abans de la fabricació industrial de les pintures i com s'utilitzen els  colors a la pintura: colors freds i calents, colors complementaris. També parlarem del  simbolisme dels colors.

Al taller ens acostarem al color des d'un punt de vista físic. Treballarem, de forma pràctica, l'absorció de la llum, la seva descomposició, la diferenciació dels colors primaris i secundaris de la llum, i les diferències entre colors/pigment primaris i secundaris.

Habilitats que desenvolupa: conèixer els punts bàsics de la teoria de la llum i de la teoria del color; descobrir el procès de creació del color a través de substàncies i productes naturals; comprender la importància de la química en l'art i les solucions que pot aportar a qüestions com l'obtenció de materials, l'elaboració de pigments, la conservació, la restauració, etc.; utilitzar amb autonomia estratègies investigadores pròpies de les ciències i familiaritzar-se amb l'ús de l'instrumental de química.

artística i cultural, matemàtica, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic

Cerca més activitats