Canal Malaia
Canal Malaia
Gal·la Martí, Maria Bouabdellah i Laura Grau
Es tracta d’una associació sense ànim de lucre, gestionada per un grup de persones joves que la fan funcionar invertint-hi moltes hores del seu temps lliure. El projecte va néixer per generar referents juvenils audiovisuals d’estètica autoproduïda en català, i és per això que s’anomenen Associació Audiovisual Jove Malaia. La seva web és malaia.cat.
Fent ús de nous formats audiovisuals, repartits mitjançant les xarxes socials imperants en la franja d’edat juvenil, volen fer arribar a tots els joves contingut que els interessi i que els convidi a un món referencial arrelat als barris i als entorns de proximitat, i en català, ja que, desgraciadament, les llengües hegemòniques són abassegadores dins dels mòbils de la joventut d’avui dia i suposen un perill evident per a la multiculturalitat. Volen, a més, que la seva experiència serveixi com a referència per a altres llengües no hegemòniques, per tal de cercar mecanismes i compartir estratègies per fer front als algoritmes de mercat que només premien allò que dóna benefici en el curt termini. És a dir, volen ser una prova pilot exportable a altres cultures per tal de crear un model alternatiu en l’incentiu —també econòmic— de la creació de contingut a les xarxes.
A Malaia tenen una cura especial de cercar persones creadores que serveixin com a models per a la joventut, especialment amb vista a vehicular noves estratègies i metodologies, per tal que els agents educadors tinguin materials per dialogar amb joves des d’una via no paternalista. La seva intenció és educativa i de lleure, i pretén fondre les fronteres per tal de reforçar la funció educativa i referencial de l’audiovisual. A més, s’ocupen que persones creadores emprin diferents variants de la llengua.
La seva tasca consisteix en fer recerca de possibles persones que creïn contingut, animar-les, acompanyar-les durant el procés creatiu, donar suport en el guió, els recursos dialèctics i l’edició del vídeo, i finalment fer difusió dels seus vídeos amb el màrqueting corresponent.
Fent ús de nous formats audiovisuals, repartits mitjançant les xarxes socials imperants en la franja d’edat juvenil, volen fer arribar a tots els joves contingut que els interessi i que els convidi a un món referencial arrelat als barris i als entorns de proximitat, i en català, ja que, desgraciadament, les llengües hegemòniques són abassegadores dins dels mòbils de la joventut d’avui dia i suposen un perill evident per a la multiculturalitat. Volen, a més, que la seva experiència serveixi com a referència per a altres llengües no hegemòniques, per tal de cercar mecanismes i compartir estratègies per fer front als algoritmes de mercat que només premien allò que dóna benefici en el curt termini. És a dir, volen ser una prova pilot exportable a altres cultures per tal de crear un model alternatiu en l’incentiu —també econòmic— de la creació de contingut a les xarxes.
A Malaia tenen una cura especial de cercar persones creadores que serveixin com a models per a la joventut, especialment amb vista a vehicular noves estratègies i metodologies, per tal que els agents educadors tinguin materials per dialogar amb joves des d’una via no paternalista. La seva intenció és educativa i de lleure, i pretén fondre les fronteres per tal de reforçar la funció educativa i referencial de l’audiovisual. A més, s’ocupen que persones creadores emprin diferents variants de la llengua.
La seva tasca consisteix en fer recerca de possibles persones que creïn contingut, animar-les, acompanyar-les durant el procés creatiu, donar suport en el guió, els recursos dialèctics i l’edició del vídeo, i finalment fer difusió dels seus vídeos amb el màrqueting corresponent.