Aquesta activitat és la versió inicial del taller Lego: màquines simples.
Dóna les eines per descobrir com funciona el món real des de les visions més senzilles. La dinàmica del taller es basa en la construcció, per part dels alumnes, d’una màquina simple, a partir d’un guió, unes idees i treballant els principis bàsics dels engranatges, rodes, eixos, palanques i politges, al mateix temps que s’estableixen les bases de l’aprenentatge de ciències i enginyeria.
En definitiva, es fomenta l’aprenentatge de mecanismes bàsics de construcció i d’estructures de la vida real, a l’hora que es treballa la investigació científica i el disseny creatiu d’enginyeria. Tot això, dins del concepte de les STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) on es reforça de nou la idea de treball en equip.
Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l’exposició «La ciència del joc». Aquest taller també es realitza a la pròpia escola. Preu a l’Espai Cultura: 140,00€/grup Preu a l’escola: 170,00€/grup Escoles Màxima Complexitat: 20% de descompte Escoles Pla Educatiu d’Entorn: 20% de descompte Escoles d’Educació Especial: 10% de descompte
matemàtica, aprendre a aprendre, coneixement i la interacció amb el món físic