El MHC proposa aquesta visita-taller als alumnes de necessitats educatives especials.
Sabeu què és i per a què servia la melassa? I quina olor fa la canyella? Us proposem un viatge pels sentits per tocar, olorar i tastar diferents aliments que han acompanyat la vida quotidiana dels homes i les dones al llarg del temps. Passejarem des de la prehistòria fins a l'actualitat i haurem de tenir el nas, els ulls i la boca ben oberts. Preparats?
L'activitat es planteja com un itinerari històric a través dels hàbits alimenataris dels diferents pobles i cultures que han confluït en la formació del que avui és Catalunya, des de Roma, l'Islam i l'època medieval fins als nostres dies amb l'objectiu final d'observar com l'alimentació ha estat un reflex dels trets culturals i d'identitat de cada poble.
Habilitats que desenvolupa: A partir de la dinàmica participativa que planteja l'activitat els alumnes aprendran a situar determinades accions en el passat, el present o el futur i a classificar i ordenar conjunts de dibuixos o fotografies sobre l'evolució d'un producte, objecte, artefacte, etc. Durant la visita els nens i les nenes provaran diferents productes dolços. El desenvolupament de l'itinerari s'estructura en propostes que duen a l'observació, la recerca i l'experimentació, mitjançant la utilització dels diferents mòduls en què s'estructura l'exposició permanent.
aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic, social i ciutadana