La vida i el treball a la colònia tèxtil | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Agenda cultura educació

Fitxa Tècnica

  • CI
  • CM
  • CS
  • ESO
  • ES2
  • BA
  • CF
  • UNI
  • ALT

La Revolució Industrial, Temps de Modernisme (1880-1914), Tecnologia i matemàtiques

2 hores
MUSEU DE LA COLÒNIA VIDAL DE PUIG-REIG
el Berguedà
938 290 458
6,75 €
Menys de 16 alumnes, 105€
Museu

La vida i el treball a la colònia tèxtil

Visita guiada

El mNACTEC proposa aquesta visita guiada per a l'alumnat d'educació primària, secundària, batxillerat, cicles formatius, universitaris i públic adult.

La visita a aquesta colònia consisteix en un itinerari que ens permet copsar com es treballava i es vivia en una colònia industrial de principis del segle XX. L’objectiu del Museu és donar una visió global del que va significar la industrialització, quins van ser els fonaments tècnics, energètics i socials i com va afectar la vida quotidiana de les persones. Al llarg del recorregut guiat s’observen la resclosa i el canal, la turbina (en funcionament), la màquina de vapor, maquinària tèxtil i embarrats, un pis de treballadors, els safareigs, els horts, la peixateria, l’escola, el cinema, les dutxes, el Casal de la Dona, l’església i la sucursal de la caixa.

aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic, social i ciutadana

Exposicions relacionades

La Jornada laboral
L’exposició permanent introdueix l’alumne a la jornada laboral d’una treballadora i d’un treballador en una colònia tèxtil, els horaris, l’alimentació, la cultura i el lleure, la vida social i esportiva, l’educació i la formació professional dels nens i els joves... I també, un recull de la història de Cal Vidal a través de la fotografia.
Cerca més activitats