L'activitat s'inicia amb una presentació de les figures de Palau Oller (pare) i Palau i Fabre (fill) i el context familiar. Es reflexiona sobre el concepte de col·lecció i es visita la sala Picasso, la part més important de la seva col·lecció. En el recorregut per la sala analitzarem els retrats que hi ha representats, des de l'expressió fins a la manera de pintar-los i l'evolució de l'artista.
Un cop analitzades les diferències plàstiques i tècniques dels retrats que va pintar Picasso, ens dirigim al taller. Utitlizem les tècniques o maneres de representar que hem vist a les sales per fer el retrat d'un company/a. Al final de l'activitat fem una posada en comú per analitzar resultats i entendre l'evolució plàstica de l'artista, per una banda, i per reflexionar sobre les diferents tècniques artistiques utilitzades, per altra banda.
comunicativa, lingüística i audiovisual, artística i cultural, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, social i ciutadana
Descripció, hipòtesis sobre els estats d'ànim a partir de les expressions dels rostres. Identificació de semblances i diferències entre tipologies de retrats, observació de les tècniques artístiques, dificultats i resultats plàstics. Comprensió de l'evolució d'un artista a partir de les diferents maneres de pintar. Treball en equip i treball global per fer reflexió final, conclusions i avaluació de l'activitat i resultats per part dels participants.