Visita educativa + taller a escollir
Descobrirem el paisatge dels secans i els seus habitants. Ens els mirarem amb uns altres ulls, els compararem amb altres paisatges que coneixem i, a través del joc, aprendrem a identificar els animals i plantes que hi viuen i veurem com podem ajudar a protegir-los. Després podrem escollir un taller de manualitats i natura per aprendre a estimar encara més la bellesa dels secans i del nostre entorn.
Objectius
* Identificar, conèixer i valorar les característiques naturals i culturals dels secans de Lleida i saber reconèixer el paper de l’agricultura i la ramaderia en la conformació d’aquests ecosistemes particulars.
* Reconèixer i valorar críticament la intervenció humana en el medi i el seu impacte al llarg del temps i adoptar compromisos individuals i col·lectius d’actuació en la protecció i millora del medi ambient.
* Explorar, conèixer i experimentar les possibilitats que ofereix l’experiència artística a través de l’expressió plàstica i altres tipus de llenguatges per a la realització de projectes expressius i creatius.
* Participar activament en les propostes de l’activitat, valorar el diàleg i el treball en grup i mantenir una actitud de respecte vers l’espai interpretatiu.
Què farem?
Visitarem el centre d’interpretació dels Secans de Lleida on coneixerem, a través de l’explicació, el conte i el joc, les característiques que fan d’aquest paisatge un hàbitat idoni per les aus estèpiques i introduirem la importància de la seva conservació. Posteriorment farem un taller de manualitats i natura a escollir:
* Les pedres viatgeres: pintarem en una pedra un element natural dels secans, viatjarà amb nosaltres, als paisatges i llocs que ens agradaria cuidar i preservar. Farem fotos i les penjarem en un web/bloc. Projecte de natura (cicle superior de Primària).
* Mòbil dels ocells: realitzarem un mòbil amb dibuixos fets per nosaltres i elements naturals que representaran els ocells dels secans, els seus ous, nius, el seu menjar, etc. Utilitzarem elements naturals com poden ser tronquets, herbes, plomes, pedretes, etc.
* Mural collage: representarem, entre tot el grup o en petits grups, el paisatge dels secans. Ho farem amb pintura o dibuixos de les mans i els peus. Ho complementarem amb imatges, papers, retalls de roba, etc.
* El paisatge dins d’una capsa: cada nen/a durà una capsa de sabates, on crearem tot un ecosistema de secà: sembrats, arbres de marge, ocells, mamífers, insectes, plantes i també les persones.
* Aquarel·la: dibuixarem i pintarem les aus més característiques dels secans tot introduint-nos en les bases d’aquesta tècnica plàstica.
comunicativa, lingüística i audiovisual, artística i cultural, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic, social i ciutadana