Timothy Powell | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Timothy Powell

Timothy Powell

Cap de R&D Studio, Historic Royal Palaces
Tim Powell és el cap de l’Estudi de Recerca i Desenvolupament dels Historic Royal Palaces (HRP), l’organització benèfica que té cura de la torre de Londres, el palau de Hampton Court, el palau de Kensington, la casa dels Banquets, el palau de Kew i el castell de Hillsborough.
 
L’Estudi de Recerca i Desenvolupament, creat recentment, està format per un petit equip i un espai físic dedicats al desenvolupament de noves idees i conceptes innovadors que busquen la implicació del públic. L’estudi treballa en un programa continu perquè artistes, creadors i tecnòlegs facin estades dins dels palaus. L’organització centra la seva activitat en el desenvolupament d’esdeveniments i espectacles inspirats en els espais i les històries dels palaus i oferts mitjançant la combinació de tecnologies immersives, performances i instal·lacions d’art.
 
En la seva tasca anterior com a productor creatiu als HRP, Tim Powell fou el responsable del projecte The Lost Palace, una visita virtual al desaparegut palau de Whitehall que combinava un àudio immersiu, una tecnologia interactiva basada en la ubicació, instal·lacions arquitectòniques i representacions en directe. Aquest projecte, que va ser descrit per la BBC com «una experiència realment emocionant», va guanyar el 2017 el premi Museus i Patrimoni a la innovació i, el mateix any, el premi europeu Heritage in Motion, i el 2018 va rebre el premi internacional Best in Heritage Imagines.
Tim Powell ha dut a terme altres projectes, com ara Long Live Queen James!, un «drag show ambientat en el regnat de Jaume I d’Anglaterra i expressat en polari» que relata històries del rei Jaume I i els seus favorits masculins. Escrit per Mark Ravenhill i dirigit per Scottee, aquest espectacle farà una gira pel Regne Unit en el marc d’un festival després d’haver esgotat totes les entrades en diverses ocasions a la casa dels Banquets.
 
La primera feina que Powell va dur a terme a HRP fou la de director de mitjans digitals, de manera que va ser responsable dels mitjans socials i dels continguts i campanyes de vídeo en línia. Això va incloure el fet de posar Enric VIII a Twitter, capturar un nen salvatge del segle XVIII en un circuit tancat de televisió, crear la línia del temps més antiga del món a Facebook, donar consells de vida amorosa igual que el «Pimp Master General» (mestre general proxeneta) de Carles II, imprimir en 3D les joies de la corona d’Enric VIII i difondre per internet les antigues cerimònies de la torre de Londres.