Botigues en els museus i monuments: per sumar o per multiplicar?
Botigues en els museus i monuments: per sumar o per multiplicar?
Laura López, consultora i formadora especialitzada en el sector del retail)
De 10.20 a 10.50 h a l'Auditori de La Pedrera
La botiga del museu o del monument, és un maldecap o una gran oportunitat? Sense cap mena de dubte, pot ser una gran oportunitat per multiplicar la marca de la institució, pot ser una significativa font d’ingressos i pot apropar-nos a nous públics que potser no tindríem. L’espai comercial pot estar perfectament alineat amb els valors i l’essència del museu o monument, i això en potencia la identitat.
Tanmateix, no podem obviar que els paràmetres de gestió de la botiga són molt diferents dels del museu o monument. Veurem de manera senzilla els indicadors principals que cal tenir en compte de la botiga per maximitzar-ne els resultats; les tendències principals del retail a escala global que ens poden inspirar per fer plantejaments similars a les nostres botigues.
L’experiència és fonamental per a l’èxit de qualsevol espai comercial. La botiga del museu o monument ha de ser un espai on continuar aprenent i descobrint. I el vessant en línia, que ens permet que l’experiència arribi arreu i puguem tenir seguidors que ens comprin sense haver trepitjat el museu o monument.
Coneix la trajectòria de Laura López
La botiga del museu o del monument, és un maldecap o una gran oportunitat? Sense cap mena de dubte, pot ser una gran oportunitat per multiplicar la marca de la institució, pot ser una significativa font d’ingressos i pot apropar-nos a nous públics que potser no tindríem. L’espai comercial pot estar perfectament alineat amb els valors i l’essència del museu o monument, i això en potencia la identitat.
Tanmateix, no podem obviar que els paràmetres de gestió de la botiga són molt diferents dels del museu o monument. Veurem de manera senzilla els indicadors principals que cal tenir en compte de la botiga per maximitzar-ne els resultats; les tendències principals del retail a escala global que ens poden inspirar per fer plantejaments similars a les nostres botigues.
L’experiència és fonamental per a l’èxit de qualsevol espai comercial. La botiga del museu o monument ha de ser un espai on continuar aprenent i descobrint. I el vessant en línia, que ens permet que l’experiència arribi arreu i puguem tenir seguidors que ens comprin sense haver trepitjat el museu o monument.
Coneix la trajectòria de Laura López