Per Sant Jordi, gaudeix del patrimoni cultural! | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya

Actualitat

Per Sant Jordi, gaudeix del patrimoni cultural!

Els museus, monuments i arxius et proposen una gran varietat d'activitats per celebrar aquesta Diada 04.04.2025

Portes obertes als Museus de Catalunya 

Els museus de la Generalitat de Catalunya oferiran portes obertes el dimecres 23 d'abril, diada de Sant Jordi. Concretament, hi participen el Museu d’Arqueologia de Catalunya (totes les seus: Barcelona, Empúries, Girona, Olèrdola i Ullastret); el Museu d’Història de Catalunya; el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya; el Museu d’Art de Girona i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (seus de Tinglado 4, Museu i Necròpolis Paleocristians, Vil·la romana dels Munts i Conjunt monumental de Centcelles). 
 
El Museu d’Art de Girona proposa el dimarts 23 d’abril l’espectacle infantil “L'Aneguet lleig”, a càrrec de la companyia NS Danza. L’activitat està adreçada a nens i nenes de 1r a 4t de primària d’escoles gironines.  
 
A Barcelona, el Museu d’Història de Catalunya organitza la sessió de contes 'Dracs de tot el món i on trobar-los' el dissabte 26, i l’activitat familiar ‘Dibuixa el teu Drac!’ el diumenge 27. A més, el dissabte 26 també proposa una visita guiada a l’exposició temporal ‘En fugida. Refugiats’ i una visita a l’exposició permanent el diumenge 27.  
 
Al MNACTEC, el 23 d’abril, el carillonista Blai Ciurana oferirà una audició amb el carilló del Museu, amb un programa de catorze melodies actuals, populars i clàssiques. 
 
 

Punt de llibre exclusiu amb la visita als Monuments de Catalunya 

Els monuments gestionats per la Generalitat de Catalunya oferiran un punt de llibre exclusiu amb l'entrada i un descompte del 10% a totes les publicacions de les botigues. Els monuments oberts al públic el dia de Sant Jordi són: el conjunt monumental de Sant Pere de Rodes, la Cartoixa d'Escaladei, el Castell de Cardona, el Castell de Miravet, el Castell Monestir d'Escornalbou, el conjunt rupestre de La Roca dels Moros d'El Cogul i el Reial Monestir de Santes Creus
 
 

Activitats als Arxius de Catalunya 

A l'Arxiu Nacional, s'hi podrà veure la nova exposició al jardí exterior 'Dos edificis, 30 anys al servei de la Cultura' i una mostra a la Sala de Consulta amb les obres de tres autors referents de la cultura catalana: la poetessa valenciana Maria Benyto i Cuñat, l'escriptor i crític literari mallorquí Josep Maria Llompart i l'historiador Josep Maria Ainaud. 
 
Els Arxius Comarcals de Catalunya també organitzen activitats coincidint amb la diada de Sant Jordi, entre les quals destaquen les presentacions de llibres: a l'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat presenten 'El Baix Llobregat desaparegut' de M. Luz Retuerta; a l'Arxiu Comarcal del Baix Empordà, 'Matrioixques sota les bombes' de Gemma Busquets; a l'Arxiu Comarcal de l'Alt Urgell, 'Roda, pedal, pinyó: història del ciclisme a l'Alt Urgell' de Pau Chica; a l'Arxiu Comarcal del Maresme, 'Tiana desapareguda' de Josep M. Toffoli i Alexis Serrano; i a l'Arxiu Municipal de Valls, 'La Comissió Democràtica Municipal de Valls com a revulsiu enfront del poder franquista (1977-1978)' de Núria Llagostera. 


Pots consultar totes les activitats a l'agenda en línia!