El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita guiada a l'alumnat d'educació secundària, batxillerat, cicles formatius, universitaris i educació d'adults.
La visita a Can Tinturé descobreix un objecte senzill, la rajola de mostra, i desperta la consciència dels visitants sobre un element quotidià que ha esdevingut objecte de museu.
El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita guiada a l'alumnat d'educació secundària, batxillerat, cicles formatius, universitaris i educació d'adults.
Recorregut per la història i els diferents tipus de forns de l’antiga Fàbrica Pujol i Bausis, referent de la producció ceràmica del modernisme. La visita es pot enfocar des del punt de vista de la tecnologia o del modernisme. Es descobreixen els diferents tipus de forns de l'antiga fàbrica Pujol i Bausis i el procés de fabricació de les rajoles, tan importants a Esplugues als segles XIX i XX.
El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita guiada a l'alumnat d'educació secundària, batxillerat, cicles formatius, universitaris i educació d'adults.
La visita als dos espais permet realitzar una explicació cronològica que comença a Can Tinturé, reflex d’una producció artesanal, i continua a Pujol i Bausis, on es mostra l’evolució cap a la producció industrial de ceràmica aplicada.
El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita temàtica a l'alumnat d'educació secundària, batxillerat, cicles formatius, universitaris i educació especial.
Es tracta d’un recorregut tàctil i auditiu pel recinte de l’antiga Fàbrica Pujol i Bausis, en què entrarem a l’interior dels forns, sentirem les experiències dels treballadors i treballadores de la fàbrica i gaudirem de les diferents formes i textures de la ceràmica aplicada als edificis modernistes.
El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita guiada a l'alumnat d'ESO, batxillerat, cicles formatius, universitaris i educació especial.
Es tracta d’una visita basada en l’autodescoberta, gràcies a la manipulació d’objectes representatius del Museu, i a partir de la conversa i la participació dels visitants.
El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita-taller a l'alumnat d'educació secundària, cicles formatius i educació d'adults.
Es tracta d’una visita al recinte de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis per contextualitzar el Modernisme a Catalunya, i el paper que va desenvolupar la ceràmica en l’esclat arquitectònic del moment. La ceràmica es va convertir en la pell dels edificis d’arquitectes com Gaudí o Domènech i Montaner. La visita es complementa amb un taller de decoració de rajoles en què s’utilitza la tècnica de la trepa.
El Museu de Ceràmica La Rajoleta proposa aquesta visita-taller a l'alumnat d'educació infantil.
Coneixerem la figura de Salvador Miquel com a col·leccionista de les nostres rajoles i descobrirem el racó col·leccionista que tothom té. Després, a partir d’un conte, una rajola pren vida i ens explica la seva evolució estètica al llarg del temps. Al final, farem el joc de la rajola de vela, on provarem les diverses maneres de combinar-les per crear diferents motius. L’activitat va acompanyada del taller: “Pintem una rajola”. Aquesta activitat és complementària i opcional.