El MHC proposa aquesta visita-taller a l'alumnat d'educació secundària.
Una bona pel·lícula històrica necessita uns experts assessors que coneguin com era exactament la vida a l'època. La pel·lícula que farem està ambientada en la Catalunya del segle XIX: vapor, carbó, soroll de màquines i poesia.
En aquesta activitat investigarem els efectes de la revolució industrial a Catalunya a través de les peces exposades al museu i crearem sis protagonistes fidels a la història.
Habilitats que desenvolupa: Aquesta activitat, es fonamenta en una senzilla explicació introductòria per part de l'educador del museu i en un treball de recerca que realitzen els alumnes a les sales. A partir d'una dinamització en que se'ls converteix en assessors històrics per a documentar una pel·lícula, els alumnes es divideixen en grups per investigar diversos personatges del moment. És a partir d'aquesta recerca, que els alumnes descobreixen els principals aspectes de la Catalunya del segle XIX. Un cop cada grup ha pogut caracteritzar el seu personatge, es fa una posada en comú per tal d'explicar a la resta del grup classe quines són les conclusions principals.
comunicativa, lingüística i audiovisual, tractament de la informació i competència digital, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic, social i ciutadana