Episodi 28: Castell i església de Santa Maria de Mur
Ara fa mil anys, els nobles i cavallers del comtat d’Urgell, Arnau Mir de Tost i Arsenda d’Àger, van dedicar les seves energies a construir castells i a ocupar fortificacions per frenar i guanyar terreny als musulmans. Un d’aquests castells, construït damunt mateix de la roca d’un turó, era el castell de Mur. La filla de la parella, Valença de Tost, i el seu marit, Ramon V del Pallars de Jussà, també hi construïren una col·legiata amb església i claustre d’estil romànic, la qual decorarien amb unes pintures espectaculars. Unes pintures que anys després serien molt i molt desitjades!
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar la teva experiència de navegació, analitzar el trànsit del web i personalitzar el contingut que es mostra. Pots acceptar-les, rebutjar-les totes o configurar-les.
AnalíticaRecullen informació anònima sobre l'ús del web, les pàgines que visites, els elements amb els quals interactues i com has arribat al web. Aquesta informació es fa servir per analitzar el comportament dels usuaris al web i millorar-ne l'experiència.