Javier Sainz dels Terreros
Javier Sainz dels Terreros
Tècnic de Gestió de Comunicació Digital del Museu del Prado
Llicenciat en Humanitats i en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat de Navarra, i màster en Gestió i Polítiques Culturals per la Universitat City de Londres, fa més de deu anys que és el responsable de la comunicació digital del Museu del Prado.
Des del 2017 desenvolupa una estratègia de vídeos diaris en directe a través d’Instagram, per mostrar aspectes menys coneguts de la col·lecció, que han tingut un gran èxit d’audiència i han aconseguit que The New York Times recomani el seu compte com un dels cinc comptes d’art que cal seguir. A més, organitza esdeveniments digitals i duu a terme campanyes a mitjans socials, pels quals el Museu del Prado ha estat premiat en diverses ocasions. L’any 2019 va aconseguir per a la institució el premi Webby de la International Academy of Digital Arts & Sciences, un guardó que reconeix l’excel·lència a internet.
El 2020 va llançar el compte del Prado a TikTok, amb la qual cosa va aconseguir milions de visualitzacions i va liderar la presència dels grans museus internacionals en aquesta xarxa. El 2022 va ser seleccionat en la llista dels Top 50 Museum Influencer de la revista internacional Blooloop. Aquell mateix any, el Museu del Prado va rebre el premi de TikTok ForYouFest 2022 en la categoria de Contingut Educatiu. Recentment ha rebut un altre Webby com a reconeixement al projecte del Museu del Prado a TikTok.
Des del 2017 desenvolupa una estratègia de vídeos diaris en directe a través d’Instagram, per mostrar aspectes menys coneguts de la col·lecció, que han tingut un gran èxit d’audiència i han aconseguit que The New York Times recomani el seu compte com un dels cinc comptes d’art que cal seguir. A més, organitza esdeveniments digitals i duu a terme campanyes a mitjans socials, pels quals el Museu del Prado ha estat premiat en diverses ocasions. L’any 2019 va aconseguir per a la institució el premi Webby de la International Academy of Digital Arts & Sciences, un guardó que reconeix l’excel·lència a internet.
El 2020 va llançar el compte del Prado a TikTok, amb la qual cosa va aconseguir milions de visualitzacions i va liderar la presència dels grans museus internacionals en aquesta xarxa. El 2022 va ser seleccionat en la llista dels Top 50 Museum Influencer de la revista internacional Blooloop. Aquell mateix any, el Museu del Prado va rebre el premi de TikTok ForYouFest 2022 en la categoria de Contingut Educatiu. Recentment ha rebut un altre Webby com a reconeixement al projecte del Museu del Prado a TikTok.