L’Arxiu Comarcal del Pallars Jussà ofereix visites guiades per als alumnes a partir de cicle mitjà fins a Batxillerat de la mà de l’arxiver. Es tracta de sessions adaptades segons els nivells i les edats, d’una hora de durada, en la que mitjançant un vídeo d’uns 20 minuts, es relata què és un arxiu i la seva missió vers la societat. Complementant aquest vídeo, la visita guiada segueix tots els passos i processos des de que la documentació ingressa a l’arxiu, la seva neteja, la seva classificació, el seu inventari, fins la seva instal·lació definitiva als compactes dels dipòsits d’arxiu, i la posterior consulta per part dels usuaris.
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació primària, secundària, batxillerat, cicles formatius, educació d'adults i públic familiar.
Partint del món de l'escultura romana, del seu valor, de la seva significació i del seu paper com a comunicador en el món social i polític, en el si d'una civilització tan complexa com la romana (de la qual som hereus), es proposa una aproximació al món romà participativa i lúdica.
Habilitats que desenvolupa:
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació primària i secundària, educació en el lleure, públic adult i familiar.
Amb el format d'una aventura guiada per un explorador, que té com a finalitat la descoberta de la ciutat de Tàrraco, es proposa un recorregut a través de les peces que es conserven al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, on poder apreciar les característiques d'aquesta ciutat al segle II dC i de la vida a l'època romana. La descoberta del nom de la ciutat, dels seus edificis públics, de les seves cases, de les diversions, la vida quotidiana, l'alimentació, el transport, la seva gent o la indumentària són alguns dels aspectes que permet realitzar aquesta proposta. Una oportunitat per a fer, després de quasi dos mil anys, un viatge a Tàrraco!
Habilitats que desenvolupa:
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació en el lleure, educació d'adults, educació especial i públic familiar.
Posar en funcionament tots els sentits -la vista, l'oïda, l'olfacte, el gust i el tacte- per apropar-nos a Tàrraco és l'objectiu d'aquesta activitat. Veure i escoltar històries sobre la ciutat romana de Tàrraco, però també, poder tocar-la, olorar-la i assaborir-la. Una proposta amb especial protagonisme dels aspectes de caràcter sensorial i emocional...
Habilitats que desenvolupa:
El MUSEU DE TERRASSA proposa aquesta visita per conèixer l'evolució històrica i arquitectònica de les esglésies de Sant Pere de Terrassa. Se centra en aspectes formals i tècnics d'història de l'art i s'expliquen els resultats de les darreres intervencions arqueològiques fetes.
Aquest conjunt monumental constitueix un element excepcional del patrimoni històric i artístic a nivell català. Abasta un període ininterromput des de l'època ibèrica fins a l'actualitat.
Destaquen els testimonis conservats dels edificis de la seu episcopal d'Ègara durant el regne dels visigots (s. IV-VII), les pintures murals alt medievals i romàniques, els retaules gòtics i l'arquitectura de les esglésies de Sant Pere, Sant Miquel i Santa Maria.
Per a grups i/o persones cegues o amb discapacitat visual es pot adaptar la visita a les esglésies de Sant Pere: “La Seu d’Ègara a les teves mans”. El recorregut tàctil permet conèixer la maqueta i tocar alguns elements arquitectònics i decoratius de Santa Maria, Sant Miquel i Sant Pere. L’activitat finalitza amb la manipulació de certs elements arqueològics i reproduccions de peces localitzades en les excavacions arqueològiques al conjunt.
L'activitat s'adreça a l'alumnat de primària, secundària, batxillerat, cicles formatius, universitat, educació d'adults i educació especial.
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació primària, secundària i educació en el lleure.
A partir de la identificació de sis personatges que representen la societat de Tàrraco, i que es van descobrint al llarg del recorregut pel Museu, es pot fer una aproximació a diferents aspectes de la vida dels romans: com i on vivien, com era la població, com vestien, com era la seva educació, l'alimentació, les diversions, el comerç, les creences...
Habilitats que desenvolupa:
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació primària, educació en el lleure i públic familiar.
A través de la narració de quatre històries de déus i herois -una d'amor (Apol·lo i Dafne), de lluita contra el monstre (Perseu i Medusa), d'herois molt esforçats (Hèrcules i el lleó de Nèmea) i del cicle de la natura (Plutó i Prosèrpina)- i d'un joc itinerari es proposa entrar en contacte amb el món de la mitologia clàssica i compartir l'Olimp, la residència sagrada.
Habilitats que desenvolupa:
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació infantil i primària, educació d'adults i públic familiar.
Activitat que parteix del paral·lelisme entre la llegenda de Sant Jordi i el mite de Perseu i Andròmeda, representat en el conegut mosaic de la Medusa procedent de Tàrraco, que ens permet conèixer alguns dels protagonistes de la mitologia clàssica.
Habilitats que desenvolupa:
El MNAT proposa aquest taller a l'alumnat d'educació primària, secundària, educació en el lleure, educació especial i públic familiar.
A través de les peces procedents del teatre de Tàrraco, que varen servir per a la seva construcció i decoració i que es conserven al museu, es proposa descobrir com era aquest edifici dedicat a les representacions teatrals, conèixer quins espectacles s'hi realitzaven i com es feien, apropar-se a la representació teatral, convertint-se en actors romans per posar en escena una síntesi de La comèdia del fantasme de Plaute, per acabar realitzant cadascú la seva pròpia màscara teatral. Una manera diferent d'apropar-se a la cultura romana a través d'un dels seus espectacles públics més significatius.
Habilitats que desenvolupa: