Què fem?
Ens aproparem a les pintures rupestres i als graffitis no com a produccions artístiques en si mateixes, amb tècniques i procediments específics, sinó com a vehicles d’expressió de l’ésser humà. Reflexionarem i debatrem sobre el fet artístic, sobre el seu significat i el seu context històric i social buscant punts de connexió entre ambdues manifestacions. Què volen/volien transmetre els i les artistes? De quantes maneres podem interpretar l’art? Què ens diuen les produccions artístiques de les societats que les creen? I nosaltres, podem emprar l’art per expressar-nos? Ho descobrirem en la segona part de l’activitat quan tindrem l’oportunitat de crear la nostra pròpia composició.
Objectius:
*Entendre l’art com a mitjà d’expressió fonamental de l’esser humà al llarg de la Història.
*Reflexionar sobre el significat de les pintures del Cogul i els elements que les formen.
*Ser conscients de les diferents interpretacions que pot suscitar el fet artístic.
*Relacionar les pintures (prehistòriques i graffitis) amb el seu context històric i comprendre que aquestes són un reflex de les societats que les crea.
*Fer servir l’art per construir pensament crític.
*Convertir l’experiència en un espai viu, de debat i aprenentatge.
*Fomentar l’autonomia davant les pintures i la curiositat pel fet artístic: aprendre a mirar.
comunicativa, lingüística i audiovisual, artística i cultural, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic, social i ciutadana