Museu de les Mines de Cercs | Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya
Museu de les Mines de Cercs Viure del carbó
T
El municipi de Cercs, al Berguedà, forma part del nucli miner més important de Catalunya, sobretot a partir de l’explotació moderna del lignit a finals del segle XIX. Per assegurar mà d’obra estable en un lloc tan aïllat, es va construir una colònia amb habitatges i serveis bàsics per als miners, seguint l’exemple de les colònies tèxtils de la comarca.

Des del 1999 la colònia de Sant Corneli acull el Museu de les Mines de Cercs, que explica com va ser durant molts anys l’activitat minera de la zona des d’un punt de vista geològic, paisatgístic, econòmic i social. El museu pertany al Sistema Territorial del mNACTEC.

L’edifici central del Museu és l’antiga escola de la colònia, que es va reconvertir al 1931 en l’”Hogar del Minero” dedicat a serveis per als treballadors (cafè, biblioteca, barberia, cinematògraf, sala de jocs...). Aquí es pot veure l’exposició permanent que explica com era l’explotació del carbó i les infraestructures mineres. Una part important està dedicada a la vida quotidiana a la colònia i a les condicions de treball dels miners. Dos audiovisuals descriuen les seves reivindicacions més emblemàtiques i també es pot visitar un habitatge miner.

Al 2012 es va incloure en el recorregut l’exposició "L'espectacle de la mina: emocions i sensacions" que s’endinsa en el món de la mineria a través d’una museografia immersiva i noves tecnologies.

Finalment, una visita guiada a l’interior de la mina transporta el visitant a altres èpoques i pot recórrer en vagoneta els primers 450 metres d'una galeria de 7 km de llargada.

Planifica la visita

Què puc fer?
Es pot participar en grup al joc de rol didàctic “La mina virtual”. Amb reserva prèvia.
També s’ofereixen tallers i visites guiades per a escoles.
Serveis
Horaris
De gener a juliol:
Feiners: de 10:00h a 14:00 h
Cap de setmana i festius: de 10:00 h a 15:00 h
Dilluns tancat excepte festius
Setmana Santa:
Divendres, dissabte i diumenge de 10:00 h a 19:00 h

Agost:
Feiners: de 10:00 h a 14:00 h i 16:00 h a 19:00 h
Cap de setmana i festius: de 10:00 a 19:00 h
Dilluns obert

De setembre a 21 de desembre:
Feiners: de 10:00 h a 14:00 h
Cap de setmana i festius: de 10:00 a 15:00 h

Preus
Visita clàssica (durada 1:30h):
Individual: 11€
Infants de 5 a 12 anys: 4€
Joves de 13 a 18 anys: 8,80€
Jubilats ( majors de 65 anys ): 8,80€
Grups: 30 adults. 8,80€

Visita completa (durada 2h):
Individual: 15€
Infants de 5 a 12 anys: 6€
Joves de 13 a 18 anys: 12,80€
Jubilats ( majors de 65 anys ): 12,80€
Grups: 30 adults. 12,80€
Contacte
Museu de les Mines de Cercs
Plaça Sant Romà s/n.
Colònia Sant Corneli
08698 CERCS (Barcelona)
Tel: +34 93 824 81 87 / +34 93 824 90 25 Veure localització
On menjar i dormir?